2011-02-03

urklippsalbumen

Nu har jag fixat en sak. Efter en mycket trevlig lunch med Erica och Elin var jag och köpte flera sidor till urklippsalbumen som jag haft i snart två år men som tills idag inte blivit klara. Så när jag kom hem satte jag mig i arbete med återstående artiklar som inte hade limmats på böckernas sidor. Och så fint det blev. Och så många minnen det rymmer bland mina två urklippsböcker.

Såklart bläddrade jag i böckerna och herregud vilka fina stunder man har varit med om! SÅ sköna segrar, otroliga vändningar, sjukt roliga matcher, tv-räddningar, segerkramar och skratt och sång. Och såklart även tårar, missar, misstag, förluster, pinsamma insläppta mål och stunder då man trott att livet är över. Allt är slut.

Men det är det bästa när man har allt i böckerna. Jag kan ju själv välja vilka artiklar jag läser! Och jag har mina favoriter och alla som jag spelat i Endre med vet nog vilka artiklar jag menar. Det är förstås artiklarna från kvartsfinalserien mellan oss och Rönnby som vi vann. Fy fan, det var det bästa som hänt i mitt liv typ! Den känslan!!! HELT SJUKT!! Underbart! FettasapcepestördsjuktFETT! Undrar om ens att få barn kommer att kännas lika gott?

Konstigt nog kändes som att det var evigheter sen jag levde det livet, innebandylivet alltså. Men det var ju inte så länge sen. Det var det sista som hände innan jag flyttade till Kalmar. Det är inte ens två år sen jag spelade sista matcherna i Elitserien. Det är ju inte länge sen, det bara känns som det var ett annat liv. Och på sätt och vis var det det.

Ojojoojj vad sentimental blogginlägg det blev. Men det har nog sin förklaring i att jag snart ska åka igen. Dags för nya artiklar, den här gången från Holland och som jag själv skriver. Det kommer nog kännas lika gott. Fast faaaan, vem ljuger jag till? Inget kan slå den känslan jag hade efter sista kvarten mot Rönnby!!! (möjligtvis det där med att få egna barn. svårt att veta.) inget kan vara bättre än att vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar