2009-07-17

bröllopbröllopbröllopbröllopbröllopbröllopbröllopbröllopbröllopbröllopbröllop

De senaste dagarna har livet gått ut på en sak: att gifta sig. Närmare sagt att Jukka (min bror) och Meira ska gifta sig, fast de är redan gifta. Låter kanske lite konstigt men grejen är att de gifte sig borgergligt ett år sen utan att någon visste om det. Så imorgon, ett år efter giftermålet, ska alla få bevittna hur de säger "tahdon" till varandra ännu en gång när det är dags för vigsel i kyrkan. Dessutom ska vi få äta gott, fira och skåla om och om och om och om och om och om och om igen på deras kärlek.

Det har varit mycket förberedelser denna vecka. Jag har ju någon gång tänkt och även sagt (det brukar vara samma sak) att jag skulle kunna tänka mig jobba på ett barnprogram, bara man inte behövde vara så pysslig. Barnprogramledarna brukar ju klippa och bygga och sy m.m. saker och ting och det är inte riktigt min grej. Jag gillar ju göra kreativa saker men det är så att resultatet brukar också bli rätt så kreativ.. hursomhelst, av någon anledning har jag fått massor av den här typen av uppgifter inför Meiras och Jukkas bröllopp. Alla andra har dock sagt att jag har klarat mina uppgifter jättebra, men man vet aldrig hur mycket de ljuger. Får väl tjuvlyssna imorgon vad gästerna tycker om skyltar och bordsplaceringskartan vilka jag gjort helt själv.


Bordsplaceringskarta a´la Hanna.

Vägskyltar återigen a´la Hanna.

Här har jag gjort väldigt lite. Kanske är det därför lite extra fint?

Jag fick även vara fotografs assistant när provbilderna togs. Jag fick stå och hålla en vit lakan då och då. Mest bara titta på.

Som barnvakt till brorsdotter Emma tog jag på mig viktiga rollen att lära Emma prata i telefon. Nästa vecka ska vi SMS:a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar