2009-07-16

but I wanna be a cheerleader

Jag sitter nu och tittar på "College dance team national championship" på Eurosport 2. Jag brukar inte titta på danstävlingar men detta är faktiskt rätt så roligt att se på. Först och främst tävlar ju dom, och det är alltid roligt att se. Dessutom är lagen grymt duktiga. Gud om jag kunde röra mig sådär! Visst, då hade jag kanske aldrig spelat innebandy och det hade ju varit tråkigt, men annars hade det nog varit grymt att ha sådan koll på sin kropp som dom där tjejerna har.

Det är inte sådär sjukt många saker som jag är avundsjuk på Usa, men dethär med college- och high schoolidrott är en sådan. I för sig vet jag ju inte om det egentligen är bättre system, men jag tycker att det på något sätt är coolt. Det är så himla stort. Man kan inte riktigt jämföra Gotlands innebandygymnasium med dem, eh... Det verkar alltid vara så himla mycket folk som följer alla high school och college lagen, speciellt dom duktigaste. Och om jag förstått rätt så har dom väldigt duktiga tränare och i stort sätt alla förutsättningar att satsa hur mycket som helst på sin idrott. Och utöver det har dom snygga kläder! Det är synd att innebandy inte är så stort i USA, annars hade man gärna åkt dit och spelat det, precis som basketspelare kan göra.

Samtidigt ska påpekas att min bild av Usas high school- och collegeidrott baserar sig på One tree hill, Bring it on-filmer och Saturday night lights, typ. Så inte så konstigt att jag ibland drömmer om att vara cheerleader.

Och nu vann Tennesee! För tredje året i rad, enligt speakern. Grattis, bra gjort töissar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar