2009-07-20

om sommaren var kort..

Jag ser precis på One Tree Hill och dom har höst och gud vad jag längtar till höst! Det låter ju helt vansinnigt att man på sommaren längtar till höst men jag är faktiskt människa som alltid längtar någonstans. Och nu längtar jag till höst.

De flesta tycker väl att höst bara är en period med regn som man måste överleva. Men jag tycker att det är så himla trevligt. (Få se om jag säger detsamma i september.) Lite regn kan vara så fint, för mycket regn blir dock tråkigt även för mig. Hösten har så många färger och det är mysigt att klä på sig lite kläder och ta en promenad. Samtidigt är det inte lika kallt som på vinter, och även lite ljust är det fortfarande.

Det bästa med hösten är dock att det är en ny början. Hösten har alltid inneburit att någonting nytt och spännande startar, när man var liten var det ett nytt skolår och de senasten åren har det varit en ny innebandysåsong. I år blir det så mycket nytt! Och som en människa som alltid längtar till något nytt känns det ganska fint. Jag ska börja i en ny skola, i en ny stad och ingen vet vad som kommer att hända!

Jag vill dit. Jag vill till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar