2009-07-12

och regnet öser ner..

Jag åkte hit till stugan i den tron att det inte finns internet. Så ska det ju vara på en sommarstuga; ingen TV eller internet. El är okej, dock ej obligatoriskt. Menmen, pappa tyckte annorlunda och fuskade och tog med sig mammas bärbar dator och trådlös internet.

Först tyckte jag att detta var fel och valde att bojkotta internet. Jag skulle ju inte besöka facebook, jag skulle bara vandra i skogen, fiska, läsa böcker och tidningar och bada och basta. Back to the nature var det som gällde. Antagningsbeskedet skulle jag kolla, men det skulle vara allt.


Mamma, pappa och syrran åkte imorse till stan för att handla. Jag tackade nej till affärer och människor och valde att stanna helt själv här på stugan. Idag skulle jag verkligen njuta; det skulle bara vara jag och lugnet, hela dagen. Och det gick ju såbra: jag satt ute och löste korsord, dödade myggor, fiskade och njöt av den naturen som jag kom hit för att besöka. Men sen.. Det krävdes inte så mycket för att stoppa det lilla naturbarnet i mig; lite regn och jag valde youtube före naturens röster. Och nu sitter jag här inne och surfar..


Även om jag känner mig lite svag så är dethär väl helt okej eftersom jag faktiskt undvikit datorn så mycket under de senaste dagarna.
Och är det ju rätt så mysigt att sitta inne och lyssna hur musiken blandas med regndroppar som faller på taket. Och finns det faktiskt gott om myggor att döda här inne med. Och måste det ju snart sluta att regna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar