2009-11-20

cykel och innebandy i stället av mus

Analysen om TV-programmet Skavlan är inlämnad, kylen är mörk och full med mat och legitimationen har fått visa upp sig till systemets kassörska. Dessutom är korven packad! Man är alltså redo för helgen.

Eftermiddagen har varit riktig effektiv: först till skolan för att lämna in analysen, sen till Coop för att storhandla, sen systemet och lite dricka till morgondagens fest och sen hem. Väl hemma efter att vi hade packat upp alla matkassor märkte vi att kylen var mörk och tyst. Bajs. Säkringen. Det måste vara säkringen. Det. Kan. Inte. Vara. Kylen. På med säkringen och sen blev det några svettiga sekunder.. Och sen började kylen gå igen. En ny lampa måste vi dock köpa. Men hellre en mörk kyl än en mörk och varm kyl.

Desvärre blir det ingen korv och mus ikväll. I stället blir det korv och cykel och innebandy.
Jag ska alltså spela match och jag ska cykla till matchen! Det är något nytt! Och det beror ju på att vi spelar i Kalmar ikväll. Vi ska möta Kalmar IBK, ett lag som jag var och provtränade med i oktober. Jag kan ju stoltsera med att jag har skjutit deras tränaren på pungen och efter ikväll hoppas jag på att jag även kan stoltsera med några gjorda mål. (Obs, inte bara en utan flera stycken)

Så mot D-hallen säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar