2009-11-12

roll spelar roll

Mmm vad gott det var med gröt och macka. Nu är man redo för träningen.

Idag lekte vi lite rollspel i skolan. Det hela gick ut på att öva på intervjuteknik och det var sjukt roligt och mycket svårare än vad jag hade tänkt mig. Jag har alltid tänkt att det är bara att köra på, men neeej, det är massor man ska tänka på: öppna frågor, stängda frågor, ledande frågor, motfrågor och massa andra grejer. Det är mycket mer komplicerad än vad jag trodde och därmed mycket mer intressant med.

Jag fick intervjua Kalmar FFs fan clubs ordförande som spelades av min klasskompis om arenabygget i Kalmar. Och så enkelt som det skulle bli!! Bara att snacka lite, ställa lite frågor och ha trevligt med "Pekka" som jag kallade honom. Så har det ju alltid varit i dom intervjuerna som jag har varit med om. Men precis så enkelt var det inte. Det visade sig att Pekka ville ta väldig stor plats i intervjun och bara babbla och babbla om fördelarna med den nya arenan. "Shit, hur jag ska avbryta honom på ett bra sätt? Nämen vad sa han nu? Det där måste jag ju fråga mer om! Naj men där sa han något jättedumt! Och vad säger han nu? Vad var det jag skulle fråga igen?!?! "

Hursomhelst, det var trevligt och lärorikt att prova på detta. Lite konstigt att göra en intervju framför 30 personer som sitter och stirrar på en men det är bara att vänja sig. Tänk sen när jag gör intervjuer på TV och 3 miljoner personer sitter och stirrar på mig!! Då ska ni se hur mycket jag har lärt mig. Alla som jag intervjuar kommer att berätta allt! Och publiken kommer bara att hurra!

Nu blir det innebandyn igen. Taggatagga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar