2009-11-06

SJDESTINATIONGOTLANDFINNAIRKALMARLÄNSTRAFIKARLANDAEXPRESSBÅTBUSS

Ibland önskade jag mig att jag var sjukt rik och hade en privatjet eller en (rosa) helikopter som kunde skjutsa mig runt världen. Idag är en sådan dag. Idag har jag nämligen försökt att boka resor till Finland, till Gotland och tibaks till Kalmar över jul/ny år. Lättare sagt än gjord.. Det är inte så lätt att hålla koll på bokningar hos tre olika bolag samtidigt och kolla att alla datum och tider passar överens. Speciellt när man också ska tänka på priser och jämföra olika kombinationer av tider/"fordon". Det kräver koncentration. Och koncentration är inte min starka sida.

Just nu ser det ut såhär:
den 19 december: buss till sthlm, arlandaexpress till Arlanda, flyg till Finland
den 30 december: flyg till arlanda, arlandaexpress till centrumet, båtbuss till nynäshamn, båt till visby
antingen den 2 eller den 3 januari: båt till oskarshamn och buss till kalmar.


Nu måste jag komma ifrån datorn för en stund. Kan inte tänka på något annat än enkelresor, tur och returresor, flygskatter och tider och betalningssätt. Lite intervaller ute i höstluften borde rensa hjärnan ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar