2009-08-25

coldplay

Som jag skrev tidigare, var jag i Stockholm i helgen för att se Coldplay. Jag hade höga förvätningar på ett av mina favorit band, och de svek mig inte. Tvärtom, upplevelsen var faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig. Stämningen, ljud, ljusen och först och främst Coldplay själva var riktig bra. Enda minuset var kanske att Fix you spelades så tidigt på kvällen, jag hade gärna sett att den hade kommit bland dom sista låtarna. Men The scientist som också är sjukt vacker funkade det med.

Det finns väl inte så mycket att säga. Jag kan inte riktigt beskriva den känslan som man fick när man stod där med sina kära vänner och lyssnade på alla vackra låtar. "Look at the stars, look how they shine for you..." Och hur det kändes att höra så många ord av kärlek och samtidigt krama om sin mest älskad. "You don't know how lovely you are..." Det var fint det.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar