2009-08-14

kräftskiva, någon??

Vad är det naturliga att göra om man är mörkrädd? Jaa-a, vad vet jag, men jag var i alla fall i nätras och fiskade kräftor i kolsvart skog! Visst man hade flicklampa med sig och visst blixtrarna ljusade upp himlen då och då men annars var det väldigt mörkt. Där gick jag, med två andra, i en liten flod och försökte fånga upp kräftor. I början gick det sådär, jag var rädd för kräftorna (inte en fördel när man ska fiska dom) eller egentligen var jag rädd för hur det ska kännas i fall dom nyper mig. Så jag vågade inte ta dom eftersom jag visste inte hur det skulle kännas (tack gode gud jag inte tänkte likadant om sex en gång tiden..). Men efter ett tag när jag hade fått prova hur det känns att hålla en kräfta och hur det känns när dom nyper (typ ingenting) fångade jag min första kräfta! och sen var det bara fortsätta på den vägen.

Väldigt roligt var det och man glömde bort mörkret och den läskiga skogen. Det var inte ens kallt i vattnet men regnet gjorde jobbet lite svårare. Men nu har man gjort det med! hurraa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar