2009-08-24

just idag är jag stark

Idag hittade jag ett nytt gym. Södervärns DDR styrketräningslokal är soooooooooo last season och från och med nu är det Malkars som gäller. Det var fräscht, det var snyggt och det var inte lika läskigt som jag trodde.

Som sagt, det man är van med är Södervärn, tyngdlyftarna, testosteron och svettlukt. Jag har varit lite skeptisk mot fina gym där man ska ha fina kläder och alla har fina svetthanddukar med sig fast ingen svettas för att man måste ju se fin ut. Men idag samlade jag all min mod, tog mina inte-tillräckligt-fina träningskläder, hittade någonstans en svetthandduk och gick på gym med Sara.

Och vet ni vad! Det var inte läskigt alls! Det var ett fint gym med fina maskiner OCH fria vikter och folk där var inte alls snobbigt. Det var perfekt för mig, kärlek vid första ögonkastet om man nu kan säga så om ett gym. Man kunde köra järnet och det kändes okej att svettas. Det som imponerade mest var dock löpband. Man kunde se på TV samtidigt när man sprang! Man hade ett eget litet skärm och man kunde välja mellan TV och radio och olika kanaler. Hur amerikanskt är inte det!

Och imorgon kommer den här glädjen omvandlas till hat och smärta när träningsvärken slår till. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar