2009-08-28

fredag

Äntligen fredag den 28.! Det innebär att två av mina bästa vänner, Henna och Mia, fyller år. Så grattis Henna och Mia! Jag firar er med en liten bild på oss:

Mia, Päivi(hon som ler), Henna och jag på tjejresan i Spanien 2006. Hahaa! Det var tider det.

Fredagen den 28 innebär också att det är bara några dagar kvar till skolstarten! Det blir ju på måndag redan! Shit, nu är det dags på riktigt... Högskolan, nya människor, studentlivet, tentor, deadlines.. Största frågan är dock att vad ska man ha på sig på första dagen? och andra stora frågan är att var ligger skolan?
Att det är fredag är roligt också för att den här helgen spelar vi två träningsmatcher. Vi skulle ha mött CLs damer ikväll, men tyvärr blev den matchen inställd och nu får vi spela mot killarna i stället. Men match blir det ändå! Och imorgon möter vi Mullsjö borta. Sjukt nervöst. Det är ju mina första (tränings)matcher som utespelare, bortsett någon match man fick spela ute när man var junior, men det var ju många år sen. Dock har jag inte så höga förväntningar när det gäller speltid, men vi få se, kanske blir man av utespelareoskulden i helgen, eller inte.
Tredje rolig grej med denna fredag är att idag ska jag få tibaks mina kära skor. Jag fick lämna båda mina favoritpar till skomakaren i veckan eftersom sommaren har varit hård mot dom. Vi få se om skomakaren har lyckats att rädda mina älsklingar.



Inte okej.

Nu ska jag fira alla dessa roliga grejer med lite pasta, skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar