2009-08-18

rastlös

Tänk om man kunde förvara ledig tid. Just nu har jag lite för mycket fritid, men jag vet att om ett par veckor drömmer jag om en lugn stund. Nu går jag upp på morgonen, käkar frukost, tar kanske en promenad, kollar på nyheterna, fixar lite grejer, kollar på idrotts VM och är alldeles för mycket inne på facebook. Om två veckor kommer det troligen bli så att jag går upp på morgonen, kastar in mig frukosten, skyndar mig till skolan, försöker att bli smart, blir nolladnolladnollad tusen och en gånger och sen på kvällen är jag nöjd om jag hinner kolla mejlen.

Naj, man skulle vilja spara lite av den här lediga tiden som jag har nu och använda senare. Nu rinner det liksom i sand eftersom jag bara blir rastlös och känner mig lat. Som tur ska jag i alla fall träna innebandy ikväll. Det är faktiskt första träningen med mitt eventuella nya lag så det är rätt så spännande! Shit, vad ska jag ha på mig?? Kanske ett par shorts, stora skor och en träningströja eller?

Japp, som sagt. Man har alldeles för mycket fritid och alldeles för lite socialt liv om man funderar på att vad man ska ha på sig på träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar