2009-08-06

puuuh..

Nu är man tibaks hemma hos svärmorn där vi bor med Asker när vi är på ön. Det har varit en rätt så slitig men väldig spännande och trevlig dag. Jag gick upp kl 5.20 för att 6.00 befinna mig i Sysnes fiskehamn och därifrån åka med Thorgrim, Johnny och Asker till sjön och fiska! Och mycket fisk blev det; flera hundra kilo flundra.

Jag har ju varit och fiskat en dag tidigare denna vecka men den här gången var extra rolig eftersom det var mer fisk som innebär att det var mer att göra! Dessutom har man blivit bättre på att plocka fisk från garnen och rensa osv så det går att göra mer och det går lite fortare. För en kontorssparris som jag är en fiskebåt en helt ny värld. Skit i stiliga kläder, du kommer bli smutsig och lukta illa som fan. Inte behöver du bryr dig om håret eller sminket heller; i vems ögon ska du glänsa på en fiskebåt? Flundra skiter ju i hur du ser ut eller hur du luktar; att den som dödar är snygg/luktar gott gör inte den gladare. Glöm värken som man får i axlarna när man sitter still vid en dator; här får du lyfta saker och ting och faktiskt anstränga dina musklar. Och i stället av att se världen genom aftonbladet.se upplev det själv; det är inte ont om torsk i östersjön.

Efter dagen ska man vara svettig, sliten och lukta som Geppetto (Pinocchios pappa som pinocchio i filmen hittar i vals mage). Då kan med gott samvete lägga sig i solen och ta en tupplur.... eller åka till innebandyträning som jag ska göra. Living the dream!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar