2009-06-13

15 euros tupplur

Jag har precis tagit 15 euros tupplur. Det var vad bussen från Helsingfors till Pukkila (80km) kostade, 15 euro. Inte så jäkla billigt; tänk om du ska till Helsingfors för att shoppa för en dag så måste du lägga 30 euro bara på bussar. Om du nu är en av dom 2000 som bor i Pukkila alltså… 30 euro!! Det är ju 2 klänningar på Gina Tricot!!! Me don’t like.. Jag borde lära mig att flyga i stället, på något sätt måste det ju gå?? Allt vore smidigare om man bara kunde flyga..


Igår kändes det dock nästan att man flög. Det var sjukt kul att vara ute med tjejerna och dansa till småtimmarna även om nya (och snygga som didrik bekräftade) skor bjöd på massor av fotvärk i slutet på kvällen. Det fina med fester i Finland är att jag typ aldrig är värst; på Gotland var det ju rätt så ofta så att det var jag som var mest alkoholpåverkad och gjorde sig bort mest, men här är ingen värst; alla är likadana! Jag borde dock träna mer uthållighet, där ligger jag efter alla andra. Man är ju van med att krogarna stänger kl 2 så igår när kl var 2 var jag redo att gå hem och lägga mig. Som tur var jag inte ensam som var trött, dock fortsatt några tjejer att festa tills krogen stängde.


Idag har man faktiskt varit ganska aktiv med tanke på gårdagen. Jag och mina 3 coola kompisar var på stan hela dagen, och njöt av sushi, klädesaffärer och Sambacarnivaltåg som gick i centrumet. Det var mycket dans, massa starka färger och många glada miner. Jag tyckte dock att killarna var snyggare än tjejerna; det är så härligt när män drar på sig fjäderklänningar, sminkar sig och dansar järnet till glada rytmer. Respekt!


Nu blir det en väldig lugn lördagskväll med One Tree Hill, Jens Lapidus, bastu och balja. Jag förstår inte varför man inte festar oftare på fredagar? Det är ju hur bra som helst att fortfarande ha hela helgen framför sig.. Skönt att vakna imorgon pigg och glad och kanske för en gångs skull göra något klokt på en söndag. Jag hoppas på lite sol så att man skulle kunna försöka hindra färgen på kroppen att försvinna.. Finsk sommar är så hård mot mig; snart är jag albino igen…

1 kommentar:

  1. ihanaa hanna ;) oli tosi kiva päivä tänään! kiitos teille. ah, sushi ja kaikkee.. oli tosi kuuulii ;D PK.

    //L

    SvaraRadera