2009-06-17

det är inget allvarligt, bara lite innebandy..

Jag var idag och spelade innebandy i Borgå. Jag spelade ute och nej, jag spelade inte med deras lag som spelar i finska ligan utan med Borgås B-lag som denna säsong har spelat i division 4. De vann ju sin serie överlägsen och gick obesegrade upp till division 3. Hurraa på den! Träningen bestod av två mål, det var 4 mot 4 på liten plan. Division 3 tempot är ju sån att även en gammal målvakt som jag hänger med, och det var trevligt att leka lite med klubba och boll.


Det som kändes mest annorlunda var inte själva utespelet eller tempot, det var jag ju förberedd på, utan stämningen. Alla tjejerna/kvinnorna i laget var jätte snälla och man kände sig genast välkommen när man kom till omklädningsrummet, men jag kan säga att det inte är riktigt lika mycket vinnarskallar i division 3 som i elitserien. Om någon gjorde mål, blev ingen sur, utan alla firade och var glada för att det hade varit så fint skott. Jag var helt chockad första gången när vi släppte in ett mål och egna backar skrek ”men gud vad bra! Vilket bra skott! Grattis!” Man väntar sig ju att folk ska typ kasta klubbor och onda blickar, svära och skylla på domare.. Men, alla kör på sitt sätt..


Efter träningen tog jag tag i min midsommarfirandet och åkte och storhandlade. Jag hade tidigare skrivit värsta listan om allt jag skulle behöva handla, och var laddad som tusan för att för en gångs skull kunna ta den stora kundvagnen. Det blev i stället ett kundvagn för barnen och en korg, alla stora var slut.. (En liten stund funderade jag på att ta en kundvagn med bil, sån som man kan sätta barnen i, men tänkte att det ser nog värre ut.) Hursomhelst, jag måste ha gjort någon typ av rekord i handeln, i alla fall personligt rekord. Jag spenderade drygt 1 timme i mataffären!! Jag förstår att man spenderar en timme på en klädesaffär, men på en mataffär! Visserligen träffade jag några kompisar och snackade med dom, men ändå.. Tänk den dagen när man har familj och barn med sig?!?! Kommer det blir så att man varje gång får boka in en timme för storhandeln??


Puuuh… Som tur är jag fortfarande snygg, sexy och barnlös så jag behöver inte funder på sådant än…

Nu, MAT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar