2009-06-10

N.Ö.R.D.

De senaste tre dagarna har jag suttit typ hela min lediga tid vid datorn. Visst, jag brukar vara lite nördig men såhär mkt tid brukar jag inte stirra på skärmen varje dag.. Jag har varken kunnat läsa eller se på TV, och varje kväll har jag gått och lagt mig alldeles för sent. Mamma och pappa slutade snabbt att försöka prata med mig efter att de hade märkt att jag knappt lyssnade, och framförallt: att jag knappt ville prata (det är ovanligt). Men nu börjar belöningen närmar sig, äntligen börjar det likna någonting.. Snart har jag fixat till ”musiclibrary” på min mp3-spelare.


Det här med att lyssna på musik och fixa till spellistor är min passion. Jag älskar att leta efter ny musik, läsa spellistor och surfa från en sida till en annan för att hitta nya intressanta artister. Det var en av dom grejerna jag saknade mest när jag var iväg på Bali. Nu har jag försökt att ta igen all tid som jag har missat och under dessa dagar har mångamångamånga nya låtar fått flytta in och en hel del gamla har faktiskt blivit utkastade. Jag är inte en av dom människor som har alla sina låtar på sin mp3. Jag strävar efter att all musik som jag har på min mp3 är sånt musik som jag vill lyssna på. Ändå blir det så att vissa låtar orkar man aldrig lyssna på och andra lyssnar man jämt.


Men eftersom jag inte har hört på radio på så väldigt länge, är jag fortfarande lite ”last-season” när det gäller musik.. Vilka verkar bli sommarens stora hits? Vilka andra sköna sommarlåtar finns det? Tipsa mig! Skriv på kommentarer om låtar som är bra/dåliga/intressanta/bra att dansa till/bra att älska till eller vadsomhelst. Just shoot me!

2 kommentarer:

  1. Love Child med fibes, oh Fibes! är grym! :)
    fuck you- lily allen är också bra!

    Undra om vi gör sånt här istället för å träna!? ;) man blir inte smalare av det i alla fall! ;)

    SvaraRadera
  2. tack jenny! och det är ju väldigt positivt att man bränner typ 0 kalorier när man sitter vid datorn.. kanske några när man går på toan efter att ha surfat 3 timmar??

    SvaraRadera