2009-06-11

systerkväll

Ikväll har jag och systern haft en systerkväll. På menun stod tortillas, fruktsallad med glass och Twilight, och det var tredje gången denna vecka som systern njöt av det sist nämnda. För mig var det första gången och trots min syster övertygelser om att jag kommer att bli sååååååååå kär i Robert Pattinson/Edward Cullen, var förväntningarna låga. Vampyrer brukar inte vara min grej. Och kär blev jag väl inte, men måste erkänna att man började längta efter en viss famn som för tillfället finns i Tyskland, så man kom i alla fall in i stämningen. Filmen var alltså inte helt tappad, fast samtidigt ska påpekas att det inte var ens i närheten lika bra som Låt de rätte komma in, vampyrfilmen som verkligen överraskade mig positivt.

Och eftersom Finland fortsätter att köra sitt race med filmtitlar, var en Twilights namns naturligtvis översatt. ”Houkutus” heter den på finska, och för er som inte kan finska kan jag berätta att det betyder frestelse/lockelse. Så i mina tankar var tjejen i filmen till vampyren hela tiden såhär:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar