2009-06-14

Vem läser inbjudningar?!?!?

Jag hade fått en inbjudan på facebook till en kompiskväll med Saara och Ilkka. Ilkka är min gammal pluggkompis som ska åka och jobba i Spanien nästa vecka, och Saara är hans flickvän som precis kom tillbaks till Finland från utlandet, kommer faktiskt inte ihåg varifrån. Hursomhelst, jag tänkte att det vore trevligt att ses och samtidigt även träffa andra gamla kompisar; vi var ju helt gäng människor som blivit inbjudna.


Så efter middagen och fikat med mormor och morfar skyndade jag iväg mig och körde till Borgå. Väl framme ringde jag Ilkka för att kolla att de säkert var hemma hos hans föräldrar.


Hanna: ”Tja, jag skulle bara kolla att den här grejen säkert var hemma hos dina föräldrar.”

Ilkka: ”öööööö nej”

Hanna: ”Vad fan?!!? Varför inte? Jag är redan här!”

Ilkka: ”Vad gör du där?!?!?!?! Det stod på inbjudan som vi skickade på facebook att vi ska vara hos Saara i Helsingfors, INTE i Borgå.” (efter att Ilkka sagt detta hörs asgarv i bakgrunden.)

Hanna: ”Vem fan läser inbjudningar??! Inte jag iaf! Jag kollade bara att det var någon grej med er och antog att det var här… Nu har jag åkt hit i onödan..”

Ilkka: ”Du kan ju alltid gå och hälsa på mina föräldrar om du vill..”'


Jag struntade i att hälsa på Ilkkas föräldrar denna gång och åkte tillbaks till Pukkila. Det var väl trevligt att köra bil 8 mil i onödan… NOT. Jag tror att det är grejer som den här som kallas för läropengar.. Jag har i alla fall lärt mig att man ska faktiskt läsa inbjudningar som man får.


Varför känns som att sånt här bara händer mig???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar