2009-06-18

midsommar goes robinson

Imorgon börjar midsommaren! För mig gäller det att vara på rätt plats i rätt tid och bli medplockad från vägen till en minibuss som sedan kör oss allihopa till en stuga ca 15 mil härifrån. Vi är ca 12 st. som ska fira midsommar ihop och det blir nog galet och skoj, hoppas bara att även solen skulle vilja delta vårt fest.


Jag har ju börjat förberedelserna och handlat massa mat och dricka, och idag ska jag packa. Det är mycket man behöver med sig, bland annat sovsäck, madrass, kudde, i-fall-det-regnar-kläder, i-fall-solen-skiner-kläder, i-fall-vi-går-till-en-annan-fest-nära-kläder och massa andra grejer. Igår fick dock alla deltagarna en chockbesked på facebook (gud allt händer på facebook nuförtiden): det finns varken el, rinnande vatten eller inomhustoalett på stugan!


Så med tanke på att det även kommer flera människor som jag aldrig träffat förut så blir det ju värsta robinson-midsommar. Nytt folk, ingen rinnande vatten, ingen el, toa någonstans i buskarna… bara det att all vår mat och dricka skulle bytas till lite ris saknas. (Dessutom ska en av oss vara en invandrare/svart, någon ska vara lesbisk/homo och helst ska vi även ha en som sysslar med en konstig religion, och i fall vi vill vara riktigt amerikanska ska en också vara oskuld. Det bästa är ju om vi hittar en människa, helst en dvärg, som är allt detta och plockar med oss.)


Jag tror dock att allt kommer att gå bra och att vi inte kommer att börja rösta ut folk efter första dagen. Utomhustoalett är inget som skrämmer mig, så har det alltid varit på de sommarstugorna jag bott på, och man får väl ladda sin kamera och mobil i förväg och bära med sig vatten. Det kallas för planering och förberedelse och de två är ju min starka sida. (NOT)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar