2009-06-24

...

Jag gillar flygplatser. Det är speciell stämning här, folk kommer och går, man ska hit och dit och nya äventyrer, eller kanske en hemkost efter en lång tid, väntar. Alla människor ska någonstans, och alla (eller i alla fall dom flesta) vet vart dom ska. Kanske är det därför jag ofta börjar tänka på min framtid när jag hänger på en flygplats; jag börjar tänka på vart jag själv ska någonstans i livet.

Idag har jag haft 3 timmars väntan här på Arlanda. Jag har inte kommit på vad jag ska göra i livet, men jag har läst en bok, lyssnat på musik, ätit en macka, pratat i telefon och stirrat ut i luften.

Nu börjar jag dock känna mig nöjd. Nu skulle jag kunna strunta i flygplatsstämningen, den sjukt spännande SkyCityn och landa till öjn bland alle sorkar, töissar och andre hapli haitar. Men en timme till ska det blir här..

Den som väntar på något gott.. blablabla. Som tur åker jag direktflyg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar