2009-06-12

konstigheter

Konstighet nr 1: Jag har varit och kört morgonstyrka idag. Kl 8 var jag på brandstationens bombskyddsrum där det finns en styrkelokal i samma stil som Södervärns(=DDR-stil), och lyfte lite vikter. Man lyfter inte lika mycket som i sina bästa dagar, men man känner sig ändå ganska grov när Syster Of A Down spelar i bakgrunden och man har flera kilo på axlarna. Bra laddning inför simskolan.

Konstighet nr 2: Jag fick en 3 för min uppgift som jag lämnade in ett par veckor sen! Helt sjukt, och nu menar jag på ett positivt sätt. Jag brukar faktiskt vara rätt så duktig med plugget men denna uppgiften gjorde jag på ca 1,5 timme och den innehöll 3 olika små uppgifter. Enligt mitt tycke var det en av dom sämsta jag gjort… Dessutom har jag nu fått 3 på alla uppgifter på den här sista kursen, och när man tar i hänsyn att jag gjorde kursen i stort sätt när jag var på bali (dvs. med väldigt lite intresse/tid) är det faktiskt ganska sjukt.. Om man kan få en 3 för kursen utan att läsa varken böcker/alla källor undrar jag varför jag i vanlig fall faktiskt pluggar duktigt?? (svar: eftersom jag inte pluggar för skolan, utan för livet ;) )

Konstighet nr 3: Min dator är still going strong! Den började att hosta lite rök igår igen, precis som det gjorde förra året i augusti. Då fick den vara sjukskriven för en månad, nu lät jag den vila en eftermiddag. Och den funkar igen! Det sägs att ingen rök kommer utan eld, och därmed vore det rätt så intressant att veta vad som har bränt på datorn.. Kanske man märker om någonting viktigt har försvunnit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar