2009-06-08

jag finns fortfarande!

Jippii! Även om de har stormat med nya finnar på gotland har alla inte glömt mig än. Didrik länkade min blogg på sin blogg, tjockis-Jenny var precis lika snäll som tjockisar brukar vara och kommenterade mitt inlägg och dessutom har jag faktiskt fått en del meddelanden på facebook. (Och Emma har faktiskt ringt mig en gång, de ska man inte glömma bort heller!!) Känns härligt att veta att även om jag inte finns på plats, så kan folk inte glömma mig, oavsett om de hade velat eller inte. Jag tror dock att det krävs något besök då och då för att påminna alla om hur mycket jag pratade nu igen…

Jag kan i alla fall säga att jag saknar gotland och laget (och även vänner utanför laget, det finns faktiskt några) jätte mycket. Dethär med att inte ha ett lag att tillhöra känns väldigt konstigt.. Typ hela mitt liv har jag tillhört ett lag; jag har tränat, slitit, ätit, sovit, spelat, rest, skvallrat, festat, gjort typ allt med ett lag.. och nu är jag själv. Jag själv ska bestämma över min tid och min träning, och i fall jag inte vill träna behöver jag inte göra det. Och det är nästan värst. Förut tänkte jag alltid att gud vad skönt det skulle vara att träna helt på egen hand och bestämma själv när man tränar.. Jag ångrar mig! Jag vill byta tillbaks till ”du-kan-inte-bestämma-själv-över-ditt-liv-du-har-tider-att-passa-fattar-du-väl”. Det är ingen som säger hurdags och hur jag ska träna och när jag tränar är det ingen som är där och peppar mig. Borta är också gruppduschar och gemensamma stretchingstunder(nu tror alla att alla i Endre IF duschar ihop.. mmm…) och ingen bjuder på mjölk och bananer efter en träning. Vad ska man göra på sommaren om inte svettas och hålla på dö med sitt lag?? Jag själv har i alla fall inte lärt mig att njuta av den här ”friheten-efter-karriären” än. Det att jag har tränat mindre har bara gjort att jag har dålig samvete typ hela tiden! (sorry tjockisklubben.. men det är svårt..) Vad ska man göra?? Ska man bara sola, festa och umgås med vanligt folk?!?! Jag trodde inte att jag skulle säga det här men: JAG VILL SPRINGA IHJÄL MIG MED MITT LAG!

2 kommentarer:

  1. Still going strong, girly!

    Härligt. Blogg åsså. Kul.

    Även om ja vet att du klarar di fint, så är d skönt att höra att du fortfarande är en lika galen finska.

    Kollar du din svenska mobil nått? Ditt finska mobilnr. försvann när min mobil pajjade häromdagen.

    Nu ska ja lägga din blogg till favoriter!

    Höres, kram

    SvaraRadera
  2. Stekhett med blogg, HS! Skönt att veta att du lever, men nu är det dags att komma tillbaka till öjn, solen har försvunnit och det regnar bara hela tiden! SÅ KOM TILLBAKA MED SOLEN VI SAKNAR DIG !

    Living the dream

    KRAAAAAM ELIIIIIN

    SvaraRadera