2009-06-12

effektiviteten måste upp

Idag måste jag vara effektiv. Snart går bussen till simskolan där jag jobbar denna och nästa vecka, och sen ska jag leka och plaska med massa barn fram till kl 16. Efter detta ska jag snabbt som fan få barnen tillbaks i bussen igen (ett gäng som består av 50barn kan vara överraskande svår att styra), be chauffören att köra lite fortare (men fortfarande försiktigt; de är barn i bilen) idag för fredagens skull och sen ska jag springa hem snabbt som en blixt hem från busstationen, och naturligtvis utan att svettas. Hemma ska jag vara vid 17.00 och sedan ska jag platta och fixa håret i typ 15 minuter därefter jag ska åka till grannkommunen. Därifrån går tåg till Helsingfors kl 17.40 som tar typ 40minuter, och under dessa 40minuter ska jag äta och sminka mig. Efter detta ska jag träffa en vän i centrumet och sedan åka med henne ett annat tåg till en annan vän som bor i någon förort till Helsingfors. Väl där på plats ska jag vara snygg, fräsch, och stiligt sen; redo för att festa hela natten.

Detta ska hänga med ikväll:

Obs. Två kompisar som var med när jag köpte dessa nya ascoola skor sa att dom var fula som fan och de skulle aldrig ha på sig sådana. Jag svarade dock att folk i Finland vet ingenting om mode och skor/kläder och att de skulle hålla käften.

Nu kör vi!!

1 kommentar:

  1. Här i Sverige tycker vi att skorna ser snygga ut. Hälsa Finland det! Är det hög klack tycker jag att du ska ta det lite piano ikväll annars: Party hard to night! Puss/Didrik

    SvaraRadera