2009-06-23

en pappa-dotter dag

Jag älskar min pappa och tycker att han är världens bästa pappa. Han är rolig, han är genuin och han är ärlig. Ibland kan han visst vara lite martyr och ibland skäms jag nästan när han fullständigt skiter i vad alla andra tycker, men han är min pappa, det är så han ska vara.


Det finns dock en kombination som ibland gör mig galen. Och det är pappa och grejer. Pappa slänger aldrig bort grejer, utan bara samlar på sig nya. Allt man kan få gratis, eller på riktigt bra pris, ska man ha. Vem vet, någon dag man kanske behöver en hästsadel? Och gamla bagagevagnar från Finnair är riktigt bra att ha; på det sättet kan man flytta på grejerna enkelt och snabbt!


Pappa är ju egen företagare så det är ganska naturligt att han har mycket grejer men jag vet inte hur naturligt det här är (dessa är vissa delar av vårt/pappas garage/förråd):



Idag efter jag hade solat en stund tyckte pappa att jag skulle komma och städa med

honom i garaget. Man blir ju brun utan sol av dammet med, och jag är nöjd med resultat;

det finns faktiskt golv i garaget!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar