2010-04-08

alla dessa timmar jag tittar på den här skärmen... nu börjar det bli jobbigt...

Tur att det inte är så fint väder ute. Annars skulle man kanske vara sugen på att göra någonting annat än plugga.



Har hört att det är vår i Visby. Hoppas det kommer hit i helgen då jag är ledig. Och nästa vecka då jag inte har tenta.

Idag är alltså sista dagen innan monstermongotentan. Nu vet jag ju inte hur tentan blir, men jag kallar det för monstermongotentan eftersom kursen har bara varit tre veckor lång men det är så mycket material och så mycket man måste kunna. Bland annat fyra böcker. Fyra tjocka och svåra böcker på tre veckor! Ämnet är inte den lättaste heller: statsvetenskap. Intressant men svårt. Okej dom som läser juridik har det väl värre men dom kommer ju tjäna sjukt mycket sen när dom är klara. Jag kommer bara att vara vikarieanställd resten av mitt liv. (Här skulle lägga till sådant blink-smile om det inte skulle se så töntigt ut.)

Och inte kan jag ens bli kung fast jag skulle lära mig allt detta. Suck.
Men imorgon är det över. Imorgon efter tentan kan man ha ett liv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar