2010-04-21

journalistonsdag

Klockan är halv ett, jag käkar pasta och är egentligen klar för dagen.
Hade presskonferens kl 10.00. Låter häftigt eller hur? Nu var det ingen riktig presskonferens, utan en påhittad sådan. Handlade om att hälften av akutmottagningens personal kräks och bajsar som sjutton, alltså om vinterkräksjukan. Mmm.. Skrev sedan en text om det, snabbt och effektivt. Vet inte varför jag alltid vill vara snabb? Hade ju egentligen hela dagen på mig. Men vill ju bara få det gjort. Jag är snart 23 år gammal, jag borde inse att livet inte är en tävling.

Men nu sitter jag här och har massor av tid. Så jag får väl plugga till nästa veckans tenta.
Eller så skulle jag göra om lite här på bloggen.. Det har jag varit sugen på bra länge! Eller så skulle jag kunna jobba. Jag har faktiskt fått uppdrag att översätta en hemsida så jag skulle kunna vara vuxen och jobba hemifrån. Låter så coolt, "jobba hemifrån".

Men innan jag gör några stora beslut ska jag bara vara loj en stund. Det är så trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar