2010-04-23

jag lever farligt

Farligtfarligt. Jag åt precis lunch och nu pluggar jag inte. Det är dumt eftersom oftast när man släpper taget för en stund så släpper man taget helt. Sen finns det ingen återvänd. Böckerna och anteckningar blir aldrig intressanta igen. Och hela läsdagen är förstörd.

Men ändå så trotsar jag ödet och kolla min facebook, läser bloggar.. Men jag känner redan hur man börjar bli förlorad. Man märker helt plötsligt hur mycket damm det är på borden och börjar tänka att det vore nog bäst om jag städade lite..

Men nej. Jag ska vara stark. Efter detta inlägg ska jag gå tillbaka till byråkratins och kommunpolitikens värld. Jag ska vara stark och fokuserad. Och jag ska bli smart.

Flickan från ovan var förresten inte så läskig som jag trodde. Och den var bra. Den var lite annorlunda men bra.

PS. jag tror jag är allergisk. Skit också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar