2010-04-14

paris i mina drömmar

Då så. Nu är innebandy slut på riktigt. Endre spelar inte längre så det finns inga matcher värda att följa. Vad säger jag nu, såklart är SM-finaler värda att se! Men jag är inte så intresserad nu när Endre inte är med.

I stället drömmer jag om sommaren och framförallt Paris. Oj paris paris jag vill dit! Har inte hittat några sjukt billiga flyg, men nu verkar det som att jag skulle kunna åka dit relativt ekonomiskt. Jag vill till Sirke, hänga, äta gott varje kväll, köpa billig vin, shoppa, gå på Paris gatorna.. Jag vill dit!

Så även om det är lite dyrt och jag borde verkligen spara så åker jag nog dit ändå. Vill man någonting så ska man göra det. Man kan inte njuta av pengarna om man inte använder dem. En resa till Paris är en investering, precis som ett hus eller en skinnjacka. Dessutom blir det faktiskt billigare än en shoppingshelg i Sthlm eftersom i Sthlm skulle man vara tvungen att bo på hotell. Skola? Jag studerar för livet, inte för skolans skull.

Allting talar för att jag borde åka. Oh så jag måste nog göra det då...

Där i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar