2009-09-25

askerfri helg

Jag har Askerfritt i helgen eftersom Asker åker faktiskt i skrivandets stund till Gotland för några dagar. Jag kunde tyvärr inte åka med eftersom någon måste ju styra och ställa här i Kalmar, men jag hoppas på att Gotland klarar sig utan mig denna helg med. I värsta fall kan det även bli en hel askerfri vecka om han bestämmer sig för att stanna längre på öjn. Ojoj hur ska det gå? Så många nätter helt ensam i lägenheten..

Ja-a, vad gör jag ikväll då? Springer ute på Kalmars gator och raggar på massa andra killar? Naj du, det gör jag verkligen inte, (det behöver jag ju inte eftersom imorgon ska vi ha en gemensam fest med herrlaget) utan jag bakar. Där ni!

Det händer inte ofta att jag blir värsta hemmafru och bakar men ikväll ska jag faktiskt bjuda mig själv på scones. Jag var ju olycklig omedveten av denna bakelsens tillvaro fram tills några veckor sen när Karin i mitt nya lag bjöd på scones. Och så gott det var! Mmm.. mumma för töissen! Hoppas kvällens scones blir lika goda som dom.

Annars har jag laddat ikväll med nötter, vindruvor, chocklad och med en romantisk komedi. Det blir en riktig tjejkväll med andra ord. Och nu börjar det dofta nybakad i lägenheten.. Mmmm! Dags att bli tjock på scones...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar