2009-09-17

rast hemma

Nu ger jag mig själv en liten rast från plugget. Varsågod jag.

Idag har jag varit förmiddagen i skolan och nu pluggar jag hemma. Torsdagar är alltid lika spännande; man får höra skvallret från onsdagens fest och det är dagen före fredag. Att det är torsdag innebär också att det är sen träning. Man vill fortfarande gråta blod varje gång när man åker till träningen kl 20.00 (obs. detta är en timme innan träningen börjar...) eftersom man pga. den sena tiden redan har hunnit slappna av och blivit trött. Men, det finns inte så mycket att göra åt det. Bara köra på..

Som sagt; torsdag är dagen före fredag som alla vet, och på fredagar brukar det hända ett och annat. Imorgon blir det dock ingen fredagsfest utan imorgon ska vi spela träningsmatch mot lokalkonkurrenten CL! Vi skulle ju ha mött dom några veckor sen men då ställde dom in matchen bara ett par dagar innan. Dom var väl rädda för oss eller någonting?? Hursomhelst, vi får hoppas på att tjejerna i CL har blivit modigare och faktiskt vågar dyka upp till matchen imorgon. Själv tycker jag att detta möte är extra rolig eftersom, förutom ett derby, så är det också ett möte mellan två före detta Endre spelare. I CL dominerar nämligen gamla Endre forwarden Jeili "Magsjuka" Båtelsson!! Hoppashoppashoppas jag får spela något byte och täcka något skott från henne. Gamla lagkompisar är alltid lite extra roligt att möta...

Nu fortsätter plugget. Med mig som hjälp har jag idag Jamie Cullum. Vi har en bra arbetsfördelning; Jamie sjunger och jag läser. Jag hoppas att detta leder till succé på tentan om ett par veckor.

2 kommentarer:

  1. Pommes Hanna, vad grym du börjar bli på att skriva. Man kan ju inte tro att du är "invandrare".

    Igår va vi några från laget hemma hos familjen Järlö på kurs/demo eller vad man nu ska kalla det av Mary Kay. Ohoj, vilka silkeslena händer jag har idag. :)

    Hörs, kram!

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Ha haha... Va rolig du är.. Haha.. "magsjuka" dominerande forwarden.. ja det ska blir roligt att möta er ikväll.
    Vadå magsjuk? Tänker du på min allra första resa med Endre då jag spyde 17 gånger på nattem och sen fick ta flyget hem medan ni förloradse med 11-0 mot balrog.. :P

    Nej men annars är dte faktiskt halsfluss som jag gått omkring med i veckor här i kalmar.. :P

    Ladda ladda.. Tror du att du kommer lira ikväll? Skoj att möta dig som utespelare. Jag tror att du är grym.
    Kram
    /Jeili

    SvaraRadera