2009-09-26

lördagsångest och lördagsskoj

Har precis slutat att sucka över hur mycket grejer man måste ha med sig idag. Nu tror jag att jag har allt med mig och det är ju ingenting att sucka över; alla grejerna behövs. Så enkelt är det. Om en timme går bussen till Öland och sedan ska det bli en hel dag med diverse skojigheter.

Dagen startar dock med en ångestladdad coopertest som inte är så skojigt. Jag har inte sprungit någon coopertest under hela sommaren så jag har ingen aning hur jag ligger till. Och även om jag inte tränar på elitnivå längre så kan jag inte riktigt hantera det att jag skulle springa sämre än tidigare.. Att förlora/göra sämre ifrån sig är inte min starka sida.

Men även om man helst skulle vilja slippa testet så vill man inte bryta ett ben bara för det eftersom då skulle man även missa kvällens fest! Efter cooper ska vi nämligen först ha ett innebandypass, sedan ska vi ha en allmän kaos i omklädningsrum när alla ska fixa sig i ordning och sen ska vi gå ut och äta. Efter detta ska vi, som jag nämnde igår, ha en gemensam fest med herrlaget. Och det borde ju bli roligt! Jag känner ingen i herrlaget bortsett från vår tränare, och det är faktiskt trevligt att lära känna herrspelare i klubben, även om man inte är ute efter att ligga med dom.

Nu måste jag sticka. Önska mig lycka till så att jag överlever ångestbiten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar