2009-09-13

nöjd

Här sitter jag i vår fina lägenhet och äter kvällsgröt från en sprillans ny ikea tallrik. Idag har vi äntligen fått det sista klart i lägenheten; vi har fått in en säng. Madrasserna är nog glada över att de inte behöver ligga på golvet längre och hela lägenheten blev mycket finare. Naturligtvis ville även ett par kuddar och andra små grejer åka med oss från ikea, och efter några timmars storstädning till p3 dokumentär känns det som att man har flyttat in på nytt.

Jag har haft en kanonhelg med mycket roliga kompisar, trevlig road trip med killarna och idag toppades ju allt med en "ikea och pyssel"-dag. Så idag sjunger jag inte med Veronica Maggio, idag är jag väldig nöjd. Utöver en mysig lägenhet har jag en ny, spännande skola att gå på, massa nytt roligt folk runt omkring mig, en klubba och en boll och som det känns nu så har jag också 3 sjukt roliga och lärorika år framför mig.

Man har varit rädd, man har varit tveksam och man har även varit ledsen, men just nu känns det att man har kommit rätt. Man ska ta vara på sådana här stunder; det är inte alltid man känner sig såhär nöjd. Så nu ska jag gå och pussa asker och le fånigt och säga att jag älskar mitt liv, och sen tycker han att jag är lite konstig.

Och om ett par veckor kommer jag att skriva att det är skit tråkigt att plugga och att jag inte har hunnit läsa till tentan och att jag inte har några pengar alls och att innebandy suger. Men det får jag ta då!

1 kommentar:

  1. Vet eeeeexakt vilken känsla du beskriver. Så härligt när det är städat och man har pysslat med något i hemmet.

    Psst. Johan har ingen som helst förståelse för detta...

    Kram Maria

    SvaraRadera