2009-09-21

svårigheter

Det är så svårt! Jag har läsdag idag och meningen är att jobba med en textuppgift som ska lämnas in på onsdagmorgon. Uppgiften går ut på att man ska intervjua två personer som tycker olika om något och skriva om detta. Ämnet kan vara t.ex. Aftonbladet eller Expressen, svart eller vit osv.

Och det är så svårt att komma på ämnet och ännu svårare att komma på vem man ska intervjua. Man får inte intervjua människor som man känner alltför väl så Asker kan jag ju inte prata med.. Dessutom får man inte intervjua klasskamrater så där försvann ca 74 alternativ. Jag skulle kunna intervjua tjejer i laget men vi har träning först imorgon kväll och då kan det bli lite tajt med tiden..

Och för att göra allt detta ännu svårare så får man inte intervjua via telefon, mejl, chatt eller någon anna skriftlig form utan "intervjuerna ska ske via personligt möte" som vår lärare skriver på instruktionerna.

Så frågan är; vad ska jag skriva? och vem ska jag intervjua?

Ketchup eller senap?
Innebandy eller ishockey?
Förfest eller efterfest?
Hemmamatch eller bortamatch?
Gotland eller Öland?
Gröt eller macka?
Är jag dum eller dummare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar