2009-09-21

mellan hopp och förtvivlan

Efter en mycket tung dag på pluggfronten då jag var redo att kasta in handduken, börjar jag ser ljus i tunnelen igen. Kanske behöver jag inte hoppa av studierna än, kanske har det faktiskt löst sig med ämnet och intervjuerna. Eller det har det gjort närmare sagt, nu måste jag bara skriva själva texten. Och fast det är mycket jobb kvar känns det otroligt skönt att i alla fall ha klart för sig vad man ska skriva om. Annars kommer man inte så långt..

Så det kanske blir sena kvällar nu ett par dagar framöver och man kanske kommer att vara lite stressad, men som sagt; man kommer i alla fall kunna fortsätta studierna. Hade varit lite pinsamt om det hade tagit stop vid första uppgiften.

Och nu ska jag fortsätta att skriva igen. Varför valde jag inte en lättare utbildning? Varför vill jag inte bli typ läkare i stället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar