2009-09-16

vuxenpoäng

Idag tackade jag nej till fotboll och pubben och stannade hemma i stället. Iklädd mysbyxor och luvtröja i stället av jeans och ett fint linne har jag läst som fan och nu är hela medierätt 1 avklarat! Mycket bra jag! Kanske lite töntigt och tråkigt men jag tror faktiskt att det var bra med tanke på att jag annars inte hunnit pluggat så mycket hemma.

Jag kan säga att den här utbildningen har redan nu påverkat min syn på media rätt så mycket. Man har blivit mycket mer kritisk och man lägger mycket mer märke på saker som man inte tänkt så mycket tidigare. Det handlar om allt; nyhetsvärdering, vem som får tala i median, etik och moral i median, vinklingar osv osv osv. Det finns ju hur mycket som helst att tänka på om man bara orkar.

Shit vad vuxen jag låter idag!! Nu ska jag blir lite mindre töntig och tänka på något annat än skolan. Typ facebook eller något annat ascoolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar