2009-12-03

jul, nästan!

December är här! Årets sista månad, till och med decenniets sista månad!
Tiden har gått otroligt fort. Jag vet inte om det är bra eller dåligt men det är i alla fall trevligt att det är december. Det är ju jul snart! Första och andra luckan i julkalendern är redan öppnade och ikväll ska jag öppna den tredje. Vill inte öppna den än eftersom då är det så lång tid till nästa lucka. Och i går köpte vi en julstjärna och den är så fin. Nu saknas bara snö. Och det tror jag kommer snart! Det har varit riktigt kallt de senaste dagarna så väderguden någonstans där uppe bakar säkert snö. Och snart släpper han/hon de färdiga flingorna till Kalmar och då får vi vinter!

På lördag blir det julmys med några härliga tjejer. Mmm jag kan inte vänta! Pepparkakor, glögg, lussebullar, chocklad, massor av mat och de bästa jullåtarna. Det kommer att bli trevligt. Undrar om jag kan hitta en tomtemössa någonstans? Någonting rött borde jag i alla fall ha på mig. Och rött vin är inte ett alternativ eftersom jag ska spela match dagen efter.

Oj vad mysigt det är att tänka på julen och drömma bort sig. Mycket roligare än att jobba med intervjuer och reportage. Men jag borde verkligen ta tag i pluggandet nu.. Jag måste ju vara snäll i fall jag vill få några julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar