2009-12-05

VM

I dag startar damernas innebandy VM i Västerås. Första dagen bjuder inte på så spännande matcher, Sverige möter Norge (målkalas) och Finland möter Ryssland (målkalas). Men det är kul att VM äntligen kickar igång i alla fall!

Själv har jag lite blandade känslor. Som mitt livssituation ser ut just nu med livet i Kalmar så känns tanke om VM väldigt konstigt. Tänk om jag hade varit med och spelat??? Det känns som att det var i ett annat liv jag var med och tävlade om en plats i landslaget. Men när jag tänker efter så var det inte många månader sedan jag tog beslutet att hoppa av projektet. Ändå känns som att det har gått evighet sedan dess. Sen ska man säga att även om jag hade fortsatt att tävla om en plats i landslaget så betyder det inte att jag hade fått den platsen.

Jag tycker att Finland går in i VM med det bästa möjliga laget. Egentligen har jag ingen grund för detta åsikt eftersom jag har inte sett finska spelare att spela, men det är i alla fall ett väldigt bra lag.
Jag vet inte om Sveriges lag är det bästa möjliga, jag hade gärna sett ett par Endre spelare ta på sig gulblåa landslagströjor, men nu är det inte så. Men grejen är att Sverige har råd att välja bort duktiga spelare, toppen i Sverige är så mycket bredare än i de andra länderna.


Även om Sverige är förhandsfavorit så vill jag tro på Finland. Och det är väl såklart att jag tror på dem; jag har ju en gång själv stått med dessa spelare på plan. Jag vet vad de kan. Och såklart hejar jag på Finland, aldrig i livet att jag skulle heja på Sverige när Finland och Sverige möter!! Och man kan inte heja på sitt lag utan att tror på den, tycker jag.
Så kört hårt nu Finland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar