2009-12-04

Go gå commando!

Täili morg'n. Vaknar. Kläiva upp ör sängi, känna ätta. Jou, det var traugt idag.

Mjölkrappen kunde inte säga det bättre.

Klockan är bara halv åtta och jag är redan uppe.
I vanlig fall vaknar jag kanske om en kvart. Då tittar jag aldrig ut, jag bara fixar frukost, fixar kläder, fixar ansiktet och fixar håret.. Jag fungerar, men jag fungerar som i sömnen, jag lägger inte märke på någonting i min omgivning.
Nu har jag dock redan varit ute och märkt att det faktiskt är natt fortfarande. Oj vad mörkt.

Anledningen till att jag är uppe så här tidigt är såklart tvätten. I tvätttidernas värld frågar man inte sig i fall det är tidigt eller inte eller om det är mörkt eller ljust. Man tar den tiden man får. Och nu fick jag en tidig fredagsmorgon tid. Jag är faktiskt tacksam trots omständigheterna.

Däremot är jag mindre nöjd med min tvätt. Jag planerar faktiskt att sluta helt använda underkläder och strumpor. Livet borde bli mycket enklare om man gjorde så, de är så jävla jobbiga att hänga på tork. De är så många. Och fast jag har stora fötter (och stora bröst;)[ellerhur]) så är de så små.
Jag får börja gå commando.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar