2009-12-29

schlager problem

Om ett par dagar åker jag till Gotland. Det är tråkigt att lämna Finland men det kommer att bli sjukt kul att komma till öjn!! Har inte varit där sedan flytten till Kalmar i augusti och har inte träffat några tjejer i laget under dessa månader. Tänk; ett år sen spenderade vi ihop nästan varenda minut: vi tränade, resade, spelade och åt ihop och sen när vi inte tränade, resade, spelade eller åt så hängde vi eller så festade vi ihop. Vi hade ett härligt äktenskap. Nu har det blivit lite mer som ett långdistansförhållande men jag känner att jag har mina tjejer nära mig ändå. Och så roligt det ska bli att träffa dem igen!

Det återstå dock ett problem. Vad ska jag ha på mig när vi på nyårsafton ska fira Sabbe? Temat för kalaset är schlager och jag har inga kläder och har inte heller hört om någon naken Schlagerartist. Jag vet inte ens vad man ska ha på sig; jag är ingen schlagernörd. Ogillar flesta av de låtarna och blir alltid trött på att de körs om och om och om igen i radion, men tycker att själva evanemanget är rätt så kul att följa. Såklart blir jag ändå förbannad som alla andra när fel låt alltid vinner, även om jag inte gillar låtarna. Tävling är ändå alltid en tävling.

Men nu ska jag själv vara schlager. Vad ska jag vara då??

Fan, nu skiter jag i plugget och prioriterar om lite. Jag måste ju hitta någonting att ha på mig! Så nu drar jag till stan och köper någonting. Glitter och glamour och kärlek och stjärnor ska det vara. Och en vindmaskin!

2 kommentarer:

  1. Är inte Dolph Lungren(var/är/blir, inget fan jag heller). Där har du svaret! Klä ut dig till Boxaren Drago (Rocky 4) eller He-man!
    /Ricky

    SvaraRadera
  2. ... Värld för melodifestivalen, Dolph, är väl... Va? Glömdes bort.

    SvaraRadera