2009-12-21

var är alla kärleksbreven??

Plugget gjorde mig lite deppig tidigare.. Jag vet inte varför: egentligen har jag hela tiden varit medveten om att jag har mycket att plugga under jullovet. Men det var först idag det slog mig att jag på riktigt måste plugga under jullovet. Och mycket. Och det är ju lika roligt som bajs. Fast inte, eftersom åt bajs skrattar jag faktiskt alltid. Fnittrar även nu.. hihhihi.

Men trots plugget har jag även hunnit gymma idag. Och fått mitt hår klippt, men mer av det imorn. Nu är mitt hår svettigt och uppsatt så jag kan inte visa det i vilket fall som helst.. Men hursomhelst, när jag gick hem från gymmet så blev jag lite nostalgisk, som jag alltid blir när jag är hemma. Jag tänkte på vintern många många år sen, då jag gillade en kille som hette Riku. Riku bodde cirka 200-300 meter från oss, och hela vintern gick jag till hans brevlåda och lämnade kärleksbrev till honom. Det bästa var att han gjorde samma sak! Eller inte skrev han kärleksbrev till sig själv, utan till mig! Ojoj hur det pirrade i min mage när jag gick till brevlådan och tänkte att kanske ligger det ett brev där igen. Och varje gång blev jag så glad över att få se små hjärtan i breven och läsa vad han hade skrivit.

Tyvärr tog detta slut på våren. Jag trodde att Riku gillade en annan tjej, vi slutade tycka om varandra och vi gjorde slut och brevväxlade inget mer. Det var inget jätte dramatiskt, inga tårar gräts och inga arga brev skickades. Jag blev i stället ihop med hans bästa kompis och han hittade någon ny. Det gick fort det.

De breven med små hjärtan måste jag hitta någonstans. Jag tror de vore urgulliga att läsa nu! Jag minns faktiskt inte när jag sist fått ett kärleksbrev.. Måste varit många många år sen. Hmh, ibland önskade jag mig att SMS inte fanns! Ett riktigt brev är ju mycket finare än 160 stycken tecken. Fast de kan vara riktigt fint det med.. Men jag vill få ett brev med små hjärtan på! Får drömma vidare om det i bastun. Tjingaling!

1 kommentar:

  1. ja gillar inte heller sms. va är de för nymodighter egentligen? skräp..
    plugget tar livet av mig!

    SvaraRadera