2009-12-18

grattis timmarna

Idag har jag och timmarna tävlat om dagen och timmarna leder ganska bekvämt.
Jag skulle ha hunnit storstäda, plugga, tvätta, packa och gå en sväng på stan innan kvällens match, men timmarna har bara sprungit iväg och jag har bara lyckats med tvätt och plugg. Visst, jag var en sväng på stan, men det var verkligen bara en sväng. Knappast ens det, borde egentligen kalla det för förbikörning. Så timmarna lär vinna den här tävlingen. Bajs...


Det är lägenheten som får ta den hårda smällen av den här förlusten. Det kommer inte att bli någon storstädning utan jag ska bara damsuga och damma av borden. Förlåt, lägenheten. Men du är ändå snyggast. Sen är det min hjärna som får lida eftersom jag kommer nog få stanna vaken rätt så sent ikväll, och imorn är det tidig uppgång. Så hjärnan får inte sina vilotimmar på natten. Förlåt hjärnan. Men du är ändå smartast.

Men så är det. Vinner man inte så får man lida.
Men dagens innebandymatch ska jag i alla fall vinna. Färjestadens IBF står som motstånd och det känns lite speciellt att spela i Färjehallen där jag hann träna en månad med Färjestadens IBK. Nu, om någonsin, vore det gött att göra några mål. 20.00 kickar vi igång. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar