2009-12-31

öjn

Jag och Gotland.
Nu är vi tillsammans.
Äntligen!
Det har gått alldeles för länge tid sedan vi träffades sist.
Och ändå känns som att jag inte ens varit borta.
Mmmm!!

Resan hit gick inte så smidigt som jag trodde.
Planet från Finland blev försenad med ett par timmar.
De två japaner som jag satt mellan trodde säkert att jag var flygrädd när jag satt där och grät och försökte samtidigt att hålla mig från att gråta. Det var så hemsk att vänta. Jag kunde inte göra något och visste att om vi inte åker NU så kommer jag att missa min buss.

Och jag missade bussen såklart. Så där stod jag, på arlanda; förtvivlad och trött och ledsen. Tårarna rann och jag visste inte vad jag skulle göra. Som tur finns det några manliga människor i världen och jag fick en tips att hoppa in i taxin och köra som fan till Nynäshamn. Tack Asker och Myrte för era tips!

Så jag bet ihop, samlade mig och hoppade in i taxin. Lyckades få Stockholms bästa chaufför som körde mig snabbt som tusan till Nynäshamn. Och jag hann med båten, till och med med god marginal! Fick dock offra 810 spänn för det men vad gör man inte för festens skull.


Så Sabbe: även om jag kanske har tråkig outfit så har jag satsat som fan på den här festen!!

Snart börjar shown. Gott nytt år allihopa! Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar