2010-07-02

en underbar, lång dag

Okej det kanske inte är så sent för att vara fredagskväll. Men jag är helt död. Ska alldeles strax gå och lägga mig.

Jag gick upp väldigt tidigt i morse för att vara duktig och jobba. Piggade upp arbetsdagen med en lunch på stan med Matti, Sara och Daniel, Trådgårdens salladsbuffé saknade keso och fetaost, men annars var det mycket fint. Efter lunchen jobbade jag bara någon timma till, eftersom kl tre hade jag tid hos frisören, där anledning till min tidigt uppstigning. Hos frisören blev jag lite blondare och lite kallare och lite fräschare i håret, precis som var målet. Efter ett par timmar var jag både mycket snyggare och mycket fattigare, men framför allt nöjd.

Tog bilen till landet och besökte Sysne, snackte om flundra med lokala fiskaren, hälsade på folk och åt middag hos svärmor. Efter det drog jag förbi en tjejkväll i Ala och när jag väl kom hem cirka en timme sen var jag så sugen på choklad att jag höll på dö. Men jag orkade inte gå till macken och köpa (är ju hela 20 meter dit) så i stället gick jag in och drack o'boy. Nästan lika gott. Lagade också mat till imorgon, många vuxenpoäng.

Nu ska jag däcka i min säng med ett leende på läpparna. Det var härligt att vara ute på landet, saknar faktiskt att vara lite bonde. Fick dessutom äta torsk, mycket gott! Härligt också med ett besök hos frisören och härligt att redan ha lagat morgondagens mat. Härligthärligthärligt, gud vad jag tjatar. Bäst att jag lägger mig innan jag börjar snacka om världsfred och kronblad. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar