2010-07-13

iiiii am a higwayman

Igår hann jag inte skriva något. Först var jag väldig seg och trött på jobbet efter att det blivit så sent i söndags med fotbollen. Efter diverse peppningar, alldeles för många intervaller i alldeles för varm luft med alldeles för många myggor och hemmagjord pizza piggnade jag till och tog tag i min måndag. Det blev först en förfest hemma hos Anna och sedan körde Emma oss i partybilen till Gutekällaren. Där spelade Hoffmaestro och Chraa och fullständigt ägde lokalen. Grymt bra var dom. Jag stod i andra raden och som jag svettades! Och jag var inte ensam om det. Efter spelningen såg jag ut som jag gjorde tidigare på dagen efter intervallerna, förutom att jag hade en aning kortare shorts, spetslinne och klackar på mig. Det var inte snack om saken i fall jag skulle duscha eller inte när jag kom hem. Och när jag åkte till jobbet imorse hade mina kläder fortfarande inte torkat. USCH.

Men det var en grym spelning och jag hade väldigt roligt när jag kastades fram och tillbaka i publiken och när rockstjärnorna kastade vatten (och öl?) på mig. Festivalstämning, fast lite mindre lokal och bara en band. Den här gången behövde jag inte ens låtsas att jag hade roligt fast jag var nykter. Skrattet och leendet kom helt naturligt.

Och idag blir det ännu bättre. Idag kommer sjömannen min äntligen hem!! Ska faktiskt alldeles strax åka till flyget och hämta honom. Eftermiddagen på jobbet lär gå hur sakta om helst. Mmmm som jag längtat. Äntligen blir det pussar och kramar till mig med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar