2010-07-05

jag har det bra

Jag skulle kunna vänja mig med sådana här helger som jag nu haft. Det blev många timmar sol, fest, många skvallertidningar, oändligt mycket nötter, glass, årets första dopp x3 och faktiskt så spenderade jag cirkus fyra timmar på cykel nu när jag tänker efter. Cyklade till Tofta och tillbaks både på lördag och på söndag. På söndag gjorde jag och Elin även ett nytt rekord i antal fordon som tutade på oss: 5st, varav två var nästan två poängare eftersom killarna var halvvägs ut från bilarna och skrek. Kåta turister på liggsemester, dom alltså, inte vi.

Igår avslutade jag helgen med kakor och filmen Dear John. Jag tyckte faktiskt om filmen. Fin stämning, fast lite sorlig var den ju. Men det passade bra på en söndag. Sen hörde jag Eminems och Rihannas nya låt Love the way you lie, som också var lite sorglig, och jag tyckte om den också, jättemycket faktiskt. (Måste påpekas att jag inte är ledsen.) Lite samma stil som Airplanes som jag skrev om tidigare. Jag måste vara inne in i någon ganstaperiod nu när jag faller för sådana här låtar. Ska bara hänga en väggklocka runt halsen så jag blir lite trovärdig också.

Nu ska jag jobba ett par timmar till och sedan ska jag åka till hamnen och hämta de riktiga VIP-besökarna som besöker öjn denna vecka: Emmi, Katri och Laura. GRYMT att tjejerna kommer hit. Gillar det, väldigt mycket! Nästan som att förlänga helgen, enda skillnaden är att jag måste jobba lite. Men på onsdag är jag faktiskt ledig, så det är nästan lördag hela veckan kan man säga. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar