2010-07-27

svårt

Jag är alltid väldig seg efter att jag varit i Finland. Resdagen blir alltid sådär. Hemlängtan väcks alltid i hjärtat, och det har faktiskt blivit svårare och svårare med tiden att lämna familjen och hemmet och åka tillbaks till sitt andra hem, Sverige. Varje gång önskar jag att det hade varit möjligt att ha allt på ett och samma ställe. Och det tar energi när man försöker hantera sina blandade känslor.

Det är tur att jag idag varit ute på landet efter jobbet. Lugn och ro ge mig energi och ork. Det är inte så att jag inte trivs här jag är nu. Det är inte så att jag inte har det bra. Och det är inte så att jag tycker att det är något fel på Sverige. Det är bara det att många nära och kära är en bit bort. Jag bara saknar.

Jag vet att det blir bättre imorgon redan. Så jag tillåter mig själv att vara lite seg och trött och ledsen ikväll. Sömnen och drömmarna som redan drar ner ögonlocken gör allting bättre.

Jag blundar:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar