2009-10-23

HEL

Har precis gjort dagens träning och sitter nu här i mammas och pappas vardagsrum med en gainomax och Monk som mitt sällskap. Duschen skriker mitt namn just nu och det samma gör lunchen i kylskåpet. Jag är populär idag.

Idag är det Helsingfors som gäller. Och jag kan inte vänta, fast egentligen gillar jag inte Helsingfors, eller har i alla fall inte gjort det tidigare. Det är så stort fast ändå inte och jag tycker att alla verkar så himla hårda och själviska och har bråttom hela tiden och tittar ner på alla och bara kör sitt race. Dessutom känns det som att egentligen har dessa människor inte sett världen alls; Helsingfors är ju som sagt ändå inte sååå stort men ändå tror dom att de är bättre än alla andra. Och vad har jag som stöd för mina åsikter? Typ ingenting. Det är bara så det känns när jag går på gatorna i Helsingfors.

Men nu är det så att nästan alla mina vänner har faktiskt flyttat till Helsingfors. Och dom gillar jag ju, så jag får väl lära mig att gilla staden med. Sophia Somajo får ikväll sjunga "Helsingfors calling" och jag svarar: hel(l) yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar