2009-10-07

pulitzerpris till oss

Idag har varit en läsdag men jag har inte haft någonting att läsa.
Jag försökte leka lite med kameran men kom inte så långt. Bättre tur i helgen kanske..
Så idag har det inte hänt så mycket.


På eftermiddag blev det dock lite action när jag fikade med Janneke och vi skrev klart vår fika-reportage. Som ni kanske märkt så har jag fikat massor de senaste dagarna. Och det har inte bara varit för skojs skull utan jag och Janneke har faktiskt jobbat när vi fikat! Vi har nämligen haft uppdrag att skriva en café-guide till skoltidningen. Och gud vilka hårdarbetande journalister vi har varit! Vi har ätit massor av bakelser, druckit många varma chocklad och skvallrat mycket om allt och ingenting vid pannkakor/bakade potatisar/lyxiga mackor. Så hårt livet är ibland.

Efter fikat var jag väldigt väldigt oinspirerad att gymma men gjorde det ändå. Och snabbt det gick! Av någon anledning var jag väldigt effektiv idag. Så jag belönade mig själv med att basta efteråt. Och så skönt det var! Precis vad en finne behövde. Det var första gången jag använde gymmets bastu men definitivt inte den sista.

Snart ska jag sova. Och inatt kommer man att sova gott, tack vare bastun. Och det hårda jobbet som journalist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar