2009-10-15

okej, ni vann och jag förlorade

Idag kom jag fram till att det här går inte...
Jag bor ju en bit bort från skolan och det tar ca 20minuter att cykla till skolan och logiskt nog typ detsamma hem. Eller ibland tar det lite längre tid hem men det beror på att då skvallrar jag och Janneke extra mycket. Oavsett vad, så ibland är det ju trevligt att cykla en sådan här bit: man lyssnar på musik, njuter av den friska luften, fåglarna kvittrar, solen skiner, livet ler.... Men inte nu längre! Nu är det ju så sjukt kallt och dåligt väder jämt! Det är nästan så att hörlurarna fryser fast i öronen och inte ens fåglarna pallar detta väder utan drar till Spanien eller Afrika eller vart dom nu än drar. Dessutom har solen svikit oss och det blåser motvind oavsett var man ska, och sen börjar det alltid att regna just när man ska cykla. Och detta är bara början... Aaargh!!


Så jag ger upp. Nordiska klimatet: jag ger upp! Efter flera års kämpande och slit ger jag mig och skaffar mig en mössa. Jag har typ aldrig haft en mössa eftersom jag inte kan ha en mössa på mig eftersom jag ser ut som en kille när jag har en mössa på mig men nu ger jag upp! Jag orkar inte kämpa längre!

Så idag är det bestämt att när jag får min nästa CSN ska jag köpa en mössa. Fatta!! Är ni nöjda nu, klimatgudarna eller vilka ni nu än är?!?!? hoppas det, tack vare er kommer jag ser ut som en kille nästa fyra månader!!!

1 kommentar:

  1. du har alltid varit en kille i mina ögon hehe
    oavsett mössa elle icke. och nu menar ja inte att du inte ser ut som en kvinna. men fan du äter som en man dude!

    SvaraRadera